Assalammualaikum, salam ukhuwah. Thanks for viewing my blog :)

Thursday 29 December 2011

Jgn Terburu2 ♥

Aku:"Rugilah ko tak approach dia. Awek cuns solehah tu kot. Dia pun dah bagi respon baik tu. Lampu hijau terang tang tang dah utk ko. Apesal ko tak manfaatkan peluang baik camni? Jgn tunggu lama-lama nanti dikebas orang."

Member:"Allah..Aku pun mmg ada niat nak nikahi dia. Tapi dengan keadaan aku yg tak ada apa-apa skrg, tak mampu nak bagi nafkah kat dia, aku serahkan bulat-bulat pada Allah utk Dia jaga sepenuhnya diri dan hati dia. Jika dia mmg Allah takdirkan untuk aku, cepat atau lambat dia tetap akan jadi milik aku. Jika aku terima dia skrg, atau mulakan hubungan dengan keadaan aku tak dapat jamin aku boleh nikahi dia dengan cepat, aku rasa aku dah khianati Dia dan dia. Malah, aku mungkin akan cemarkan perjalanan suci hidupnya. Maksud aku, dia mungkin sebenarnya hak orang lain yg Allah dah takdirkan lebih baik utk dia. Aku tak tahu dengan tepat siapa jodoh aku. Kau pun tak tahu. Sikit pun tak.

Biarlah dikebas orang, mungkin orang tu mmg untuk dia pun. Jika dah serah bulat-bulat padu percaya pada Allah, tenang sahajalah. Kenapa nak rasa rugi? Kenapa nak terburu-buru?"


copy paste from iluvislam :)

No comments: